בקרוב תצאנה תחנות רדיו אזוריות במגוון השפות- רוסית, צרפתית, אמהרית

זה לא חלום, הרשות השנייה מפתחת פרויקט חדש, תחנות רדיו אזוריות בשפות זרות כמו אמהרית, רוסית צרפתית ואנגלית. למרות שישנה כבר תחנת רדיו אזורי רוסי- רדיו פרוויה, ותחנת רדיו אזורי ערבי, א-שמס, גם רדיו בשפה האמהרית ישנו- רדיו קול אדיר, הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו פותחת ערוצים נוספים ומרחיבה את תחנות הרדיו בשפות הזרות למען קהילות שלמות שאין להן מכלול תחנות כמו תחנות הרדיו האזוריות בשפה העברית, קהילות אלו בעלות מניין רב של תושבים שחיים בישראל ואין להם מענה גדול כל כך לצריכת מידע כמו חדשות, תרבות וספורט בשפה שיוכלו להבין.

r1

כידוע רדיו לב המדינה קיבל היתר לפיצול שידוריו ואחד מתדרי המשנה שלו הוא רדיו פרוויה, המשמיע 12 שעות של שידורים בשפה הרוסית, על תדר 89.1 FM, ורדיו א-שמס זכה לעוד 4 שנים של זיכיון לשדר, רדיו קול אדיר לעומת זאת היא תחנת רדיו אינטרנטית, לכן הרשות השנייה בוחנת את כל האפשרויות להקמת תחנות רדיו אזוריות למגזרים השונים ולדוברי השפות.

השאלה הנשאלת היא על אילו תדרים התחנות הללו ימוקמו? האופציה שעלתה היא לוותר על שידורי ה-FM שבעולם כבר החלו לשים להם קץ, כיוון שהקרינה שלהן רבה ועצומה וכי יש דרכים יותר טובות עבור האוכלוסייה. בארץ חשבו על HOT ו- YES כאופציה למיקום התחנות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *